CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, July 8, 2008

Menghayati Al-Quran

Sebagai seorang muslim, kita mempunyai kewajipan untuk melakukan solat dan juga membaca Al-Quran. Saya amat meminati bacaan Al-Quran sehingga berjaya memasuki peringkat akhir piala Mufti Singapura, Said Isa Semit bahagian kanak-kanak dalam hafalan surah Juz Amma.
Bagaimanapun saya tidak berjaya memenangi di peringkat akhir oleh kerana tidak dapat menyaingi pelajar-pelajar madrasah yang dapat menterjemahkan ayat-ayat Al-Quran. Oleh kerana minat saya dalam membaca Al-Quran, saya telah mempelajari bahasa Arab untuk memahami dan mendalami isi kandungannya.
Mana tahu satu hari nanti saya dapat memasuki pertandingan dengan lebih bersemangat dan dengan terjemahan yang mantap.
Insya' Allah.. Amin.

0 comments: